Towaroznawstwo i marketing żywności
Studia na kierunku Towaroznawstwo i marketing żywności obejmuje zagadnienia związane z przetwórstwem surowców roślinnych i zwierzęcych, towaroznawstwem i oceną jakości żywności, projektowaniem produktów spełniających wymagania rynku oraz wdrażania ich do obrotu.
Drugi obszar dotyczy kwestii związanych z marketingiem żywności, analizą potrzeb konsumentów i ich segmentacją, podstawami zarządzania w przedsiębiorstwie, jak również analizą możliwości sprzedaży produktów spożywczych, uwzględniającą wymogi rynkowe, a także kształtowanie dobrego odbioru produktów przez konsumentów.
Studenci poznają zasady wdrażania nowych produktów na rynek oraz obrotu gotowymi produktami.
Absolwenci uzyskują tytuł inżyniera.
Dla kogo studia na kierunku towaroznawstwo i marketing żywności
To kierunek odpowiedni dla osób zainteresowanych analizą żywności, o predyspozycjach do nauki przedmiotów ścisłych, jak chemia. Dobrze sprawdzą się kandydaci o zacięciu ekonomicznym, analitycznym, otwarci na niestandardowe rozwiązania.
Program kształcenia na kierunku towaroznawstwo i marketing żywności
W programie kształcenia przewidziano przedmioty:
- mikroekonomia
- podstawy produkcji roślinnej
- podstawy produkcji zwierzęcej
- materiałoznawstwo w technologii żywności
- właściwości chemiczne składników żywności
- ogólna technologia żywności i podstawy towaroznawstwa
- zrównoważona konsumpcja żywności
- podstawy prawa żywnościowego
- podstawy marketingu
- właściwości fizyczne żywności
- zarządzanie jakością
- ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa spożywczego
- znakowanie żywności
- opakowalnictwo
- przechowalnictwo żywności
- marketingowe opracowanie produktu
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku towaroznawstwo i marketing żywności
Podczas naboru punktowany jest jeden z przedmiotów:
- matematyka
- chemia
- biologia
Perspektywy pracy po kierunku towaroznawstwo i marketing żywności
Absolwenci kierunku mogą przykładowo pracować w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego oraz gospodarki żywnościowej, przede wszystkim na stanowiskach zajmujących się marketingiem żywności, sprzedażą oraz analizą i logistyką rynku żywności. Posiadają kompetencje do pracy towaroznawców i specjalistów ds. jakości i rozwoju marki lub zarządzania produktem.
Znajdą zatrudnienie także w urzędach celnych, firmach zajmujących się atestami i certyfikacją wyrobów oraz w instytucjach badawczych i ośrodkach badawczo-rozwojowych.