Studia filologiczno-kulturoznawcze (makrokierunek)
Są to studia filologiczne dające możliwość poznania kultury, literatury i języka dwóch wybranych obszarów językowych krajów zachodniego kręgu kulturowego. Studenci zdobywają wiedzę umożliwiającą badanie oraz porównywanie kultur, języków oraz dorobku literackiego. Studia dzięki przedmiotom praktycznym z zakresu komunikacji międzykulturowej i dyplomacji wyposażają również studenta w umiejętność prowadzenia dialogu międzykulturowego i uwrażliwiają go na różnice kulturowe.
Każdy student realizuje dwie spośród sześciu dostępnych ścieżek filologicznych:
- filologia angielska,
- filologia romańska,
- hispanistyka,
- portugalistyka,
- germanistyka,
- italianistyka.
Uczy się również w ramach zajęć lektoratowych trzeciego języka uzyskując kompetencje językowe na poziomie co najmniej średniozaawansowanym.
Są to studia I stopnia w trybie stacjonarnym.
Dla kogo studia na kierunku studia filologiczno-kulturoznawcze (makrokierunek)
Studia na tym kierunku to propozycja dla humanistów, którzy mają łatwość w przyswajaniu języków. Są adresowane do osób ciekawych świata, interesujących się kulturą i tradycją innych narodów.
Program kształcenia na kierunku studia filologiczno-kulturoznawcze (makrokierunek)
W programie studiów znajdziemy takie przedmioty jak:
- wstęp do językoznawstwa
- wstęp do kulturoznawstwa
- wstęp do literaturoznawstwa
- antropologia kultury
- wprowadzenie do dyplomacji i protokołu dyplomatycznego
- metodologia badań literackich
- literatura powszechna w ujęciu komparatystycznym.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku studia filologiczno-kulturoznawcze (makrokierunek)
Przedmioty maturalne brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym:
- język polski
- matematyka
- język angielski
- jeden język obcy do wyboru z: j. francuski, j. hiszpański, j. niemiecki.
Perspektywy pracy po kierunku studia filologiczno-kulturoznawcze (makrokierunek)
Absolwent tego kierunku dysponuje biegłą znajomością dwóch języków obcych a trzecim językiem posługuje się na poziome średniozaawansowanym. Ma wysokie kompetencje międzykulturowe oraz umiejętność współpracy z osobami pochodzącymi z różnych kultur. Takie przygotowanie daje możliwość budowanie ścieżki zawodowej zarówno o kraju, jak i zagranicą.