Biologia w Katowicach

Chcesz studiować Biologię? Kierunek ten dostępny jest m.in. w Katowicach. Poznaj ofertę kształcenia w tym ośrodku akademickim, zobacz, jakie można wybrać specjalności. Sprawdź, jak przebiega rekrutacja - które przedmioty będą punktowane podczas naboru. Zapoznaj się z perspektywami pracy absolwentów Biologii.
biologia w Katowicach

Biologia – studia w Katowicach

Studia przybliżają wiedzę i umiejętności z zakresu poszczególnych dyscyplin biologii, a w szczególności: budowy, funkcji i rozwoju organizmów; różnorodności i ewolucji organizmów; biologii molekularnej i podstaw biotechnologii, biologii środowiskowej w aspekcie idei zrównoważonego rozwoju oraz etyki ochrony przyrody.

Kierunek dostępny jest w Katowicach na poziomie pierwszego i drugiego stopnia.

Czym się zajmuje biolog?

Biolog bada organizmy żywe, analizuje ich strukturę, funkcjonowanie, ewolucję, wzajemne relacje oraz relacje z otoczeniem. Jego praca może polegać na przeprowadzaniu eksperymentów, analiz laboratoryjnych, obserwacji, pobieraniu próbek, realizowaniu badań terenowych. Biolodzy pracują nad modyfikacją organizmów w celu poprawy ich cech użytkowych, wykorzystania w leczeniu, terapiach.

Biologia – przedmioty na studiach

W programie kształcenia przewidziano: chemia ogólna i nieorganiczna, elementy biometrii, histologia ogólna, podstawy mykologii, biologia komórki, hydrobiologia, zoologia, biochemia dla biologów, fizjologia roślin, ekologia ogólna, fizjologia zwierząt, ochrona przyrody, biologia rozwoju zwierząt i człowieka, genetyka, mikrobiologia ogólna, podstawy biologii molekularnej, podstawy biologii rozwoju roślin.

Biologia – specjalności

Kształcenie w ramach specjalności odbywa się na studiach drugiego stopnia.

Na katowickiej Biologii można wybrać:

• biologia eksperymentalna
  • nauczycielska
  • biologia żywności i żywienia
  • bioróżnorodność i waloryzacja przyrody
  • nanobiologia.

Biologia – rekrutacja w Katowicach

Nabór na kierunek odbywa się w oparciu o wyniki maturalne z biologii, języka obcego oraz do wyboru chemii, matematyki, geografii, fizyki/fizyki i astronomii.

Szczegółowe zasady rekrutacji na Biologię możesz sprawdzić na naszym portalu. W tym celu odszukaj w Bazie Uczelni interesującą Cię szkołę wyższą, która realizuje kierunki biologiczno-przyrodnicze i zobacz w sekcji "Rekrutacja", jakie są zasady naboru na studia w tym roku akademickim.

Biologia – praca po studiach

Absolwenci posiadają kwalifikacje niezbędne do pracy w:

• laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych,
  • instytucjach opieki zdrowotnej,
  • przemyśle,
  • administracji,
  • instytucjach ochrony przyrody,
  • jednostkach naukowo-badawczych,
  • stacjach hodowli i ochrony roślin,
  • sektorze gospodarki rolnej i leśnej,
  • instytucjach związanych z hodowlą zwierząt,
  • służbach ochrony przyrody.

Zarobki po Biologii

Mediana wynagrodzenia na stanowisku biolog to ok. 5400 zł brutto. Staż pracy znacząco wpływa na wysokość zarobków.

Czy warto studiować Biologię?

Świat uniwersyteckiej Biologii z pewnością zafascynuje miłośników nauk przyrodniczych, roślin i zwierząt, osoby dociekliwe, cierpliwe, o zacięciu do pracy naukowej. Ukończenie biologii otwiera drzwi do różnych zawodów w takich dziedzinach jak medycyna, biotechnologia, ochrona środowiska, edukacja, przemysł farmaceutyczny i wiele innych.

Praca biologów przyczynia się do rozwoju nowych terapii, ochrony zagrożonych gatunków, poprawy jakości środowiska i wielu innych aspektów, które mają bezpośredni wpływ na życie ludzi i przyszłość planety.

Biologia – opinie

Zobacz, jak studiuje się na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Śląskiego, gdzie realizowane są m.in. studia biologiczne:

Może zainteresują Cię inne kierunki biologiczne:

Biologia człowieka

Biologia medyczna

Biologia stosowana

Biologia kryminalistyczna

Biologia sądowa

Biologia i zdrowie człowieka

Mikrobiologia

Biotechnologia

Zobacz typy studiów biologiczno-przyrodniczych.

Sprawdź inne kierunki biologiczno-przyrodnicze.

Fot. Freepik