Biologia we Wrocławiu

Chcesz zgłębiać wiedzę na temat przyrody? Jednym z kierunków z tego obszaru jest Biologia. Poznaj ofertę kształcenia we Wrocławiu. Sprawdź dostępne specjalności, zasady rekrutacji a także perspektywy pracy po studiach.
biologia we Wrocławiu

Biologia – studia

Studia na Biologii obejmują zagadnienia związane z zoologią i botaniką; morfologią, anatomią i fizjologią wszystkich grup zwierząt i roślin. Studenci zdobywają wiedzę z zakresu mikrobiologii, biologii molekularnej i genetyki, embriologii i histologii, ewolucjonizmu oraz ekologii. Zapoznają się z podstawowymi technikami i metodami badawczymi rozpowszechnionymi współcześnie w naukach biologicznych.

Studia realizowane są na poziomie pierwszego i drugiego stopnia.

Biologia – przedmioty na studiach

W programie studiów na wrocławskiej biologii znajdą się przykładowo: fizyka z elementami biofizyki, matematyka, podstawy geologii, morfologia roślin, zoologia bezkręgowców, biochemia, botanika systematyczna, fizjologia roślin, bioróżnorodność flory terenów zurbanizowanych, monitorowanie środowiska przyrodniczego, mykologia, zachowanie się zwierząt, zachowanie ptaków, systematyka i ekologia ogólna kręgowców, anatomia porównawcza kręgowców, biologia komórki, histologia, fizjologia zwierząt, mikrobiologia, biometeorologia, fizjologia żywienia, mięczaki polski, odkrycia roślin, które zmieniły bieg historii, preparatyka zoologiczna, patofizjologia człowieka, genetyka, immunologia, podstawy statystyki, embriologia, anatomia człowieka, podstawy biologii człowieka, arachnologia, behawior papug, biologia owadów użytkowych, drobne ssaki polski, ekotrofologia – odżywianie różnych grup zwierząt i człowieka, rośliny chronione, zagrożone i rzadkie polski, rozród ryb, ptaków i ssaków, techniki obrazowania w naukach przyrodniczych.

Biologia – specjalizacje

Na studiach drugiego stopnia studenci mogą wybrać specjalności:

• biologia środowiskowa
  • techniki laboratoryjne w biologii.

Czym zajmuje się biolog?

Zależnie od specjalizacji, absolwent biologii może poświęcić się analizom biologicznym z wykorzystaniem technik laboratoryjnych i mikroskopowych. Do jego zadań może należeć monitorowania stanu środowisk naturalnych i ich ochrona. Sprowadzać się ono będzie m.in. do tworzenia baz danych, przetwarzania informacji dotyczących funkcjonowania biocenoz i ekosystemów, przeprowadzania badań ilościowych i jakościowych.

Specjaliści w dziedzinie genetyki zajmują się dziedziczeniem cech, badaniem DNA, manipulacją genetyczną, badaniami nad chorobami genetycznymi i dziedzicznością.

W tej dziedzinie biotechnologii biolodzy wykorzystują wiedzę biologiczną do rozwoju nowych technologii, takich jak produkcja leków, inżynieria genetyczna, produkcja żywności, biopaliw czy biodegradacja odpadów.

Biologia – rekrutacja

Kandydaci na Biologię uzyskują punkty rekrutacyjne z języka polskiego, języka obcego oraz jednego przedmiotu wybranego spośród: biologia, chemia, fizyka, matematyka.

Szczegółowe zasady rekrutacji na Biologię możesz sprawdzić na naszym portalu. W tym celu odszukaj w Bazie Uczelni interesującą Cię szkołę wyższą, która realizuje kierunki biologiczno-przyrodnicze i zobacz w sekcji "Rekrutacja", jakie są zasady naboru na studia w tym roku akademickim.

Biologia – praca po studiach

Biologia to szeroka dziedzina. Ukończenie studiów przygotowuje do pacy przykładowo w:

• instytucjach administracyjnych
  • instytucjach zajmujących się ochroną siedlisk naturalnych
  • firmach biotechnologicznych
  • stacjach badawczych
  • laboratoriach
  • ogrodach zoologicznych i botanicznych
  • parkach narodowych
  • szkolnictwie (po uzyskaniu wymaganych uprawnień).

Biologia – opinie

Na studiach lepiej odnajdą się kandydaci z zacięciem naukowym, badawczym, osoby dociekliwe. Świat przyrody kryje tak wiele tajemnic, że odkrycie go wymaga dużego zaangażowania. Miłośnicy natury, którym niestraszne szkiełko i oko z pewnością będą usatysfakcjonowani kształceniem na Biologii.

Zarobki po Biologii

Wynagrodzenie absolwentów Biologii zależne będzie od wielu czynników. Wpływ na nie będzie mieć posiadane doświadczenie, specjalizacja oraz miejsce zatrudnienia i zajmowane stanowisko. Na najlepsze zarobki można liczyć w międzynarodowych koncernach biotechnologicznych czy farmaceutycznych. Instytuty badawcze, placówki naukowe umożliwiają uczestnictwo w grantach, co stanowi dodatkowy obszar zarobkowania.

Czy warto studiować Biologię?

Studia na Biologii pozwalają zrozumieć życie, zgłębić tajemnice organizmów żywych, zrozumieć podstawowe procesy życiowe.

Profesjonalna wiedza biologiczna otwiera wiele ścieżek zawodowych. Ma zastosowanie w wielu obszarach, takich jak medycyna, ochrona środowiska, biotechnologia, rolnictwo, farmacja, badania naukowe czy edukacja.

Osoby z wykształceniem biologicznym mogą przyczynić się do rozwiązywania problemów związanych z ochroną środowiska czy zdrowiem publicznym.

Może zainteresują Cię inne kierunki biologiczne:

Biologia człowieka

Biologia medyczna

Biologia stosowana

Biologia kryminalistyczna

Biologia sądowa

Biologia i zdrowie człowieka

Mikrobiologia

Biotechnologia

Zobacz typy studiów biologiczno-przyrodniczych.

Sprawdź inne kierunki biologiczno-przyrodnicze.

Jakie uczelnie we Wrocławiu oferują kierunek biologia