Geologia we Wrocławiu

Geologia to jedna z propozycji studiów przyrodniczych we Wrocławiu. Sprawdź, która uczelnia oferuje kształcenie na tym kierunku, jakie są przedmioty na studiach oraz jak przebiega rekrutacja. Poznaj perspektywy pracy oraz opinie o wrocławskiej Geologii.
geologia we Wrocławiu

Geologia – studia we Wrocławiu

Geologia łączy nauki przyrodnicze, ścisłe i techniczne oraz szeroko pojęte technologie informacyjne. Studia na Geologii pozwalają uzyskać wiedzę o skałach, minerałach i skamieniałościach. Studenci poznają teorie powstawania gór, kontynentów i oceanów, historię naszej planety. Geologia to także wszystko, co wiąże się z zaopatrzeniem w wodę i energię. Studenci zapoznają się z zaawansowanymi technikami poszukiwań, możliwościami wykorzystania programów komputerowych i nowoczesnych laboratoriów na potrzeby zgłębiania wiedzy geologicznej.

Geologia realizowana jest na poziomie pierwszego i drugiego stopnia.

Czym zajmuje się geolog?

Zakres obowiązków geologów zależeć będzie od miejsca zatrudnienia. Mogą więc zajmować się badaniem i analizą składu skał i minerałów, struktury Ziemi, monitorowaniem ruchów tektonicznych.

Prowadzą badania na potrzeby lokalizowania i określania jakości złóż dla przemysłu wydobywczego, energetycznego.

Uczestniczą w planowaniu i monitorowaniu projektów inżynieryjnych.

Geologia – specjalności

Studia na pierwszym stopniu realizowane są bez podziału na specjalności.

Na studiach drugiego stopnia można wybrać:

• geologia poszukiwawcza
  • hydrogeologia
  • petrologia i mineralogia stosowana
  • geochemia i gospodarka odpadami
  • applied geoscience.

Geologia – przedmioty na studiach

Program kształcenia na Geologii przewiduje przedmioty: geologia dynamiczna, metody komputerowe w geologii, podstawy paleobotaniki, podstawy paleozoologii i stratygrafii, mineralogia, geochemia, geologia historyczna, petrologia, hydrologia, geofizyka, geologia inżynierska, metody statystyczne w geologii, górnictwo i wiertnictwo, kartografia geologiczna.

Przewidziana jest liczna grupa przedmiotów do wyboru, w tym przykładowo: ochrona i kształtowanie środowiska, hydrogeologia, sedymentologia, geologia strukturalna, historia środowiskowa i geoarcheologia, gemmologia, geologia złóż, podstawy geoturystyki, minerały skałotwórcze, tektonika, gruntoznawstwo.

Geologia – rekrutacja we Wrocławiu

Nabór na Geologię odbywa się w oparciu o wynik maturalne uzyskane z geografii, języka obcego oraz jednego przedmiotu wybranego spośród: matematyka, biologia, chemia, fizyka.

Szczegółowe zasady rekrutacji na Geologię możesz sprawdzić na naszym portalu. W tym celu odszukaj w Bazie Uczelni interesującą Cię szkołę wyższą, która realizuje studia na tym kierunku i zobacz w sekcji "Rekrutacja", jakie są zasady naboru na studia w tym roku akademickim.

Geologia – praca po studiach

Absolwenci Geologii podejmują zatrudnienie przykładowo w:

• firmach geologicznych
  • firmach wydobywczych
  • firmach poszukiwawczych
  • administracji państwowej
  • różnych gałęziach przemysłu
  • ochronie środowiska
  • firmach budowlanych
  • instytucjach badawczych.

Geologia – opinie

Studia na Geologii to dobry wybór dla osób lubiących podróże, pracę w terenie, nauki przyrodnicze, ale też akceptujące wymagającą cierpliwości pracę laboratoryjną.

O swojej ścieżce zawodowej po studiach geologicznych opowiada absolwentka UWr:

Ile zarabia geolog?

Analizując oferty pracy osób z wykształceniem geologicznym zarobki wahają się w przedziale od 4500 do 14 000 zł brutto zależnie od zakresu obowiązków i rodzaju umowy.

Czy warto studiować Geologię?

Atutem studiów na wrocławskiej Geologii są ćwiczenia terenowe oraz obozy naukowe i ekspedycje realizowane w atrakcyjnych miejscach Polski i świata. Studenci eksplorują m.in. Spitzbergen, Grenlandię, Indonezję, Chile, Skandynawię, Cypr, Albanię, Czechy, Austrię, Rumunię, Ukrainę czy Turcję.

Geologia jest kluczowa do zlokalizowania i eksploatacji zasobów naturalnych, takich jak węgiel, ropa naftowa, gaz ziemny czy surowce mineralne.

Ma również istotne znaczenie w ochronie środowiska naturalnego, poprzez monitorowanie zmian geologicznych, wskazywanie obszarów zagrożonych katastrofami naturalnymi oraz opracowywanie strategii zrównoważonego wykorzystania zasobów naturalnych.

Może zainteresują Cię również kierunki:

Geoinżynieria i górnictwo otworowe

Inżynieria górnicza

Inżynieria naftowa i gazownictwo