Fizyka we Wrocławiu

Sprawdzamy, jakie kierunku w zakresie fizyki oferują wrocławskie uczelnie. Zobacz, jakie są specjalności do wyboru, co musisz zdać na maturze oraz gdzie pracują absolwenci kierunku.
fizyka we Wrocławiu

Fizyka - studia

Studenci różnych specjalności kierunku Fizyka poznają metody matematyczne stosowane w naukach ścisłych, przyrodniczych, ekonomii czy socjologii, nowoczesne techniki eksperymentalne, technologie informatyczne. Uczą się konstruować modele teoretyczne i stosować metody numeryczne do np. opisu procesów finansowych czy społecznych, projektowania i obsługi urządzeń optoelektronicznych, technik światłowodowych, konstrukcji czujników optycznych, wytwarzania i badania nanostruktur do zastosowań w zakresie telekomunikacji oraz czujników bezpieczeństwa, ochrony środowiska i medycyny.

Studia na kierunkach fizycznych są odpowiednie dla kandydatów o predyspozycjach do nauki przedmiotów ścisłych, umiejętności łatwego rozumowania, osób o zacięciu naukowym, laboratoryjnych, cierpliwych, kreatywnych.

We Wrocławiu można także studiować Fizykę techniczną, Inżynierię kwantową czy Astrophysics.

Studia realizowane są dwustopniowo. Zależnie od wybranej uczelni absolwenci uzyskują tytuł licencjata lub inżyniera, a po ukończeniu studiów drugiego stopnia – magistra.

Czym się zajmuje fizyk?

W obszarze zainteresowań przedstawiciela tego zawodu będzie m.in. odkrywanie nowych teorii, zasad i zjawisk dotyczących materii i energii. Fizycy teoretyczni pracują nad tworzeniem teoretycznych opisów wszechświata, takich jak teoria względności czy teoria kwantowa. Fizycy zajmujący się astrofizyką badają zjawiska zachodzące w kosmosie, takie jak gwiazdy, galaktyki, czarne dziury czy zorze polarne. Fizycy ciała stałego badają właściwości materiałów w różnych stanach skupienia, takich jak ciecze, ciała stałe i gazy.

Fizyka - specjalności

Wrocławskie uczelnie oferują następujące specjalności związane z fizyką:

• fizyka teoretyczna
  • fizyka doświadczalna
  • fizyka komputerowa
  • ekonofizyka

Studia drugiego stopnia realizowane są również w języku angielskim w specjalności Master's study of theoretical physics.

Fizyka we Wrocławiu – zasady rekrutacji

Kandydaci na UWr otrzymują punkty za wyniki maturalne z matematyki, fizyki oraz jednego przedmiotu wybranego spośród: biologia, chemia, geografia lub informatyka.

Szczegółowe zasady rekrutacji na Fizykę możesz sprawdzić na naszym portalu. W tym celu odszukaj w Bazie Uczelni interesującą Cię szkołę wyższą, która realizuje kierunki ścisłe i zobacz w sekcji "Rekrutacja", jakie są zasady naboru na studia w tym roku akademickim.

Fizyka – perspektywy pracy

Absolwenci różnorodnych specjalności mogą być zatrudniani:

• w sektorach gospodarki opartej na nowoczesnej wiedzy
  • instytucjach naukowych
  • laboratoriach badawczo-rozwojowych
  • branży IT
  • szkolnictwie
  • firmach konsultingowych, finansowych, ubezpieczeniowych
  • w wybranych gałęziach przemysłu (np. przy produkcji urządzeń optoelektronicznych).

Czy warto studiować Fizykę?

Fizyka zajmuje się próbą wyjaśnienia, opisania i zinterpretowania zjawisk zachodzących w naturze. Jeśli więc jesteś osobą ciekawą świata, mechanizmów nim rządzących, chcesz odkrywać nieznane i obserwować zachodzące w wielu obszarach życia zjawiska z innej perspektywy, zdecyduj się na studia na Fizyce.

Fizyka - opinie

Poznaj jeden z kierunków z obszaru fizyki:

Zarobki po Fizyce

Zarobki fizyków mogą znacznie się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak stopień wykształcenia, doświadczenie zawodowe, specjalizacja, miejsce pracy, branża, w której pracują, a także kraj, w którym są zatrudnieni. Fizycy pracują w różnych branżach, takich jak badania naukowe, przemysł, sektor publiczny, edukacja czy technologia. Wynagrodzenia mogą się różnić w zależności od obszaru zawodowego.

Może zainteresują Cię inne kierunki związane z fizyką:

Zastosowanie fizyki i biologii w medycynie

Fizyka dla firm

Nauczanie fizyki