Geologia w Krakowie

Poznaj studia na Geologii w Krakowie. Sprawdź, na jakiej uczelni można wybrać ten kierunek, jakie są dostępne specjalności oraz przedmioty w programie kształcenia. Zobacz, jak przebiega rekrutacja i gdzie mogą pracować absolwenci Geologii.
geologia w Krakowie

Geologia – studia w Krakowie

Geologia łączy wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych, nauk o środowisku, podstaw ekonomii i nauk technicznych. Studenci poznają bogactwo naszej planety, budowę geologiczną podłoża i surowców skalnych, metody ich poszukiwania i badania. Zaznajamiają się z procesami geologicznymi kształtującymi powierzchnię Ziemi i sposobami ich badania, w celu monitorowania geozagrożeń.

Geologia w Krakowie realizowana jest na poziomie pierwszego i drugiego stopnia.

Geologia – przedmioty na studiach

W programie kształcenia znajdą się: geologia dynamiczna, geoetyka, podstawy kartografii, topografii i teledetekcji, mineralogia optyczna, podstawy paleontologii, kamień w architekturze, wprowadzenie do kartografii geologicznej, rysunek w geologii, wstęp do stratygrafii, zarys historii życia, wprowadzenie do mikropaleontologii, geologia strukturalna, mineralogia, petrologia, postawy GIS, sedymentologia, geofizyka, paliwa kopalne a odnawialne źródła energii, krystalografia i krystalochemia, hydrologia, wybrane zagadnienia z geologii morza, geologia inżynierska, geologia planetarna, gleboznawstwo, górnictwo i wiertnictwo, paleobiologia, współczesne procesy złożotwórcze, geologia złóż.

Geologia – specjalności

Na studiach drugiego stopnia dostępne są ścieżki:

• analiza systemów depozycyjnych
  • cyfrowa analiza danych geologicznych
  • mineralogia i geochemia.

Czym zajmuje się geolog?

Zakres obowiązków geologa zależny będzie od miejsca zatrudnienia. Geolog może przykładowo wykonywać podstawowe prace geologiczne, takie jak: dokumentowanie odsłonięć geologicznych, pobieranie próbek w terenie i opis rdzeni wiertniczych, wykonywanie podstawowych opracowań stratygraficznych, strukturalnych, petrologicznych, sedymentologicznych i kartograficznych, tworzenie i opracowanie baz danych z wykorzystaniem technik komputerowych.

Zadaniem geologów jest także poszukiwanie i eksploatacja ekologicznych surowców energetycznych.

Geologia – rekrutacja w Krakowie

Kandydaci na UJ przyjmowani są na podstawie wyników maturalnych z jednego przedmiotu wybranego spośród: biologia, chemia, fizyka, geografia, informatyka lub matematyka oraz drugiego wybranego spośród: język obcy (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski), język polski, wiedza o społeczeństwie.

Szczegółowe zasady rekrutacji na Geologię możesz sprawdzić na naszym portalu. W tym celu odszukaj w Bazie Uczelni interesującą Cię szkołę wyższą, która realizuje studia na tym kierunku i zobacz w sekcji "Rekrutacja", jakie są zasady naboru na studia w tym roku akademickim.

Geologia – praca po studiach

Absolwenci kierunku mogą pracować przykładowo w:

• służbach geologicznych
  • przedsiębiorstwach przemysłowych
  • jednostkach oświatowych
  • instytucjach publicznych, działających w obszarze rozwoju regionalnego, gospodarki, infrastruktury lub ochrony środowiska
  • przedsiębiorstwach geotechnicznych.

Zarobki po Geologii

Analizując oferty pracy osób z wykształceniem geologicznym zarobki wahają się w przedziale od 4500 do 14 000 zł brutto zależnie od zakresu obowiązków i rodzaju umowy.

Czy warto studiować Geologię w Krakowie?

Geologia wychodzi naprzeciw potrzebom środowiskowym, ekonomicznymi oraz gospodarczym. Obszary, które czerpią z wiedzy geologicznej to choćby poszukiwanie alternatywnych źródeł energii, zagospodarowanie odpadów, budownictwo, przewidywanie przyszłości naszej planety czy kolonizacja kosmosu.

Pracownie dydaktyczne, w których realizowane są zajęcia na kierunku Geologia wyposażone są w mikroskopy, lupy binokularne, komputery. Dostępne są pracownie mikroskopii skaningowej, preparatyki mikroskamieniałości, kruszenia i przesiewania skał, preparatyki skał, kartografii geologicznej, dyfraktometrii rentgenowskiej, spektroskopii absorpcyjnej w podczerwieni, mikroskopii optycznej i katodoluminescencji oraz w laboratoria badawcze takich jak laboratorium minerałów ilastych, geochemii organicznej, geochemii nieorganicznej.

Studiowanie Geologii uatrakcyjnia duża liczba zajęć terenowych.

Geologia – opinie