Chemia w Krakowie

Chemia czy Technologia chemiczna? Studia licencjackie czy inżynierskie? Uniwersytet czy uczelnia techniczna? Zastanawiasz się nad studiowaniem chemii? Zobacz, jaka jest oferta w krakowskim ośrodku akademickim. Poznaj zasady rekrutacji i możliwości kształcenia w zakresie chemii.
chemia w Krakowie

Chemia – studia

Chemia jest nauką, która pomaga nam zrozumieć skład, budowę i właściwości materii, od najmniejszych cząsteczek po złożone substancje. Poznanie podstaw chemii pozwala nam lepiej zrozumieć otaczający nas świat i procesy zachodzące w organizmach żywych i środowisku

W zakresie chemii krakowskie uczelnie oferują kształcenia na kierunkach:

Biochemia

Chemia

Chemia budowlana

Chemia medyczna

Chemia w kryminalistyce

Chemia zrównoważonego rozwoju

Inżynieria chemiczna i procesowa

Technologia chemiczna

Chemia - specjalności

Studenci ostatnich semestrów studiów pierwszego stopnia mogą wybrać moduły ukierunkowujące:

• chemia analityczna
  • chemia stosowana
  • chemia fizyczna
  • chemia teoretyczna

lub ścieżkę specjalizacyjną - chemia komputerowa.

Chemia - przedmioty na studiach

W programie kształcenia na Chemii znajdą się: chemia organiczna, chemia analityczna, podstawy chemii polimerów, podstawy chemii biologicznej, modelowanie molekularne metodami chemii kwantowej, fizykochemia układów makrocząsteczkowych, chemia nieorganiczna i strukturalna, podstawy chemii nowych materiałów, podstawy fotochemii.

Chemia w Krakowie – rekrutacja

Przedmiotami maturalnymi uwzględnianymi w rekrutacji są przede wszystkim chemia, biologia, matematyka i fizyka.

Szczegółowe zasady rekrutacji na Chemię możesz sprawdzić na naszym portalu. W tym celu odszukaj w Bazie Uczelni interesującą Cię szkołę wyższą, która realizuje kierunki ścisłe i zobacz w sekcji "Rekrutacja", jakie są zasady naboru na studia w tym roku akademickim.

Praca po Chemii

Zależnie od ukończonego kierunku czy specjalności absolwenci są przygotowani do pracy w:

• przemyśle chemicznym
  • przemyśle farmaceutycznym
  • przemyśle kosmetycznym
  • przemyśle spożywczym
  • laboratoriach
  • ośrodkach akademickich
  • szkolnictwie
  • instytutach naukowo badawczych
  • instytucjach zajmujących się ochroną środowiska.

Chemia - opinie

Chemia to duża część mojego życia. Studia są ciężkie i wymagające, ale dają rozwój i wiele możliwości. Praca w laboratorium daje spełnienie i pozwala poznać wiele technik i procesów chemicznych. (…) Studia na kierunkach ścisłych to nie tylko cyfry i wzory. Uniwersytet Jagielloński oraz Kraków dają wiele możliwości na rozwój w każdym kierunku i nie ograniczają do jednego wyboru. Cezary, student UJ

Czy warto studiować Chemię?

Chemia jest fundamentalną dziedziną nauki, która przyczynia się do rozwoju technologii w wielu dziedzinach, takich jak farmacja, materiałoznawstwo, energetyka, ochrona środowiska i wiele innych. Osoby z wykształceniem w chemii mają szansę wprowadzania innowacji i przyczyniania się do postępu technologicznego.

Zarobki po Chemii

Według portalu wynagrodzenia.pl mediana zarobków chemików to nieco ponad 4000 netto. To oznacza, że połowa osób pracujących w tym zawodzie zarabia mniej, a druga połowa więcej od wskazanej kwoty. Statystycznie 25% chemików zarabia więcej niż 5000 zł netto.

W dziedzinie chemii do wyboru jest szereg innych kierunków. Może zainteresują Was również:

Biochemia

Inżynieria chemiczna i procesowa

Technologia chemiczna