Zarządzanie kulturą i mediami
Kierunek studiów zarządzanie kulturą i mediami łączy klasyczne nauki o zarządzaniu ze specyfiką nauk humanistycznych (ze szczególnym naciskiem na organizację kultury i mediów).
Przybliża zagadnienia związane z literaturą, filmem, teatrem, muzyką.Jednocześnie przygotowując specjalistów potrafiących skutecznie zarządzać instytucjami kultury, sprawnie wykorzystywać odpowiednie narzędzia w promocji, finansowaniu i organizacji kultury.
Kierunek realizowany jest na dwóch specjalnościach:
- zarządzanie kulturą
- zarządzanie mediami.
Dla kogo studia na kierunku zarządzanie kulturą i mediami
Studia przyciągną osoby interesujące się kulturą, mediami, sztuką, o wysokim poziomie estetyki, wrażliwości.
Istotne w przyszłej pracy będą predyspozycje menedżerskie, umiejętność planowania działań, podejmowania racjonalnych decyzji, duża komunikatywność, odporność na stres.
Program kształcenia na kierunku zarządzanie kulturą i mediami
Program studiów obejmuje przedmioty ogólne z zakresu nauki o zarządzaniu i jakości, nauk prawnych, ekonomii i finansów, filozofii oraz wiedzy o kulturze, fakultatywne, wybierane przez studentów oraz przedmioty specjalizacyjne, związane z zarządzaniem kulturą lub zarządzaniem mediami.
Wybrane przedmioty w programie studiów:
- stylistyka polska
- zarządzanie w naukach humanistycznych – metodologia badań
- projekt kulturalny
- finansowanie kultury
- finansowanie mediów
- systemy medialne – modele zarządzania
- komunikacja międzykulturowa
- rozmowy o kulturze
- rozmowy o mediach
- wstęp do zarządzania mediami
- wstęp do zarządzania kulturą
- obserwatoria kultury
- wstęp do nauki o mediach
- nowe formy przedsiębiorczości w kulturze
- projektowanie portali internetowych
- kultura w internecie
- nowe projekty w sferze kultury
- socjologia kultury
- socjologia mediów
- podstawy prawne organizacji kultury
- podstawy prawne organizacji mediów
- animacja kultury
- gatunki dziennikarskie
- sztuka ponowoczesna
- społeczeństwo sieci.
Studenci odbywają spotkania z praktykami kultury i mediów.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku zarządzanie kulturą i mediami
Rekrutacja na studia odbywa się na podstawie wyników uzyskanych na maturze z dwóch przedmiotów wybranych spośród:
- biologia
- chemia
- filozofia
- fizyka
- geografia
- historia
- historia sztuki
- historia muzyki informatyka
- język obcy
- język polski
- matematyka
- wos.
Pod uwagę brane są wyniki z części pisemnej, zdawanej na poziomie rozszerzonym.
Perspektywy pracy po kierunku zarządzanie kulturą i mediami
Posiadane kompetencje menedżerskie oraz wiedza z dziedziny kultury pozwalają na podjęcie pracy w takich instytucjach jak:
- organizacje kultury i mediów
- teatry
- muzea
- domy kultury
- stacje radiowe i telewizyjne
- agencje reklamy
- media cyfrowe
- branża kreatywna.
Opinie o kierunku zarządzanie kulturą i mediami
Zarządzanie kulturą i mediami to unikatowy kierunek.
Stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie na ekspertów w dziedzinie organizowania, finansowania, promowania kultury i zarządzania instytucjami kultury.
Realizuje go jedna tyko uczelnia.
Absolwenci uzyskują dyplom licencjata. Mogą kontynuować kształcenie na kierunkach pokrewnych.