Zarządzanie kulturą i mediami

Kierunek studiów zarządzanie kulturą i mediami łączy klasyczne nauki o zarządzaniu ze specyfiką nauk humanistycznych (ze szczególnym naciskiem na organizację kultury i mediów).

Przybliża zagadnienia związane z literaturą, filmem, teatrem, muzyką.Jednocześnie przygotowując specjalistów potrafiących skutecznie zarządzać instytucjami kultury, sprawnie wykorzystywać odpowiednie narzędzia w promocji, finansowaniu i organizacji kultury.

Kierunek realizowany jest na dwóch specjalnościach:

  • zarządzanie kulturą
  • zarządzanie mediami.

Dla kogo studia na kierunku Zarządzanie kulturą i mediami

Studia przyciągną osoby interesujące się kulturą, mediami, sztuką, o wysokim poziomie estetyki, wrażliwości.

Istotne w przyszłej pracy będą predyspozycje menedżerskie, umiejętność planowania działań, podejmowania racjonalnych decyzji, duża komunikatywność, odporność na stres.

Program kształcenia studentów na kierunku Zarządzanie kulturą i mediami

Program studiów obejmuje przedmioty ogólne z zakresu nauki o zarządzaniu i jakości, nauk prawnych, ekonomii i finansów, filozofii oraz wiedzy o kulturze, fakultatywne, wybierane przez studentów oraz przedmioty specjalizacyjne, związane z zarządzaniem kulturą lub zarządzaniem mediami.

Wybrane przedmioty w programie studiów:

  • stylistyka polska
  • zarządzanie w naukach humanistycznych – metodologia badań
  • projekt kulturalny
  • finansowanie kultury
  • finansowanie mediów
  • systemy medialne – modele zarządzania
  • komunikacja międzykulturowa
  • rozmowy o kulturze
  • rozmowy o mediach
  • wstęp do zarządzania mediami
  • wstęp do zarządzania kulturą
  • obserwatoria kultury
  • wstęp do nauki o mediach
  • nowe formy przedsiębiorczości w kulturze
  • projektowanie portali internetowych
  • kultura w internecie
  • nowe projekty w sferze kultury
  • socjologia kultury
  • socjologia mediów
  • podstawy prawne organizacji kultury
  • podstawy prawne organizacji mediów
  • animacja kultury
  • gatunki dziennikarskie
  • sztuka ponowoczesna
  • społeczeństwo sieci.

Studenci odbywają spotkania z praktykami kultury i mediów.

Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunek Zarządzanie kulturą i mediami

Rekrutacja na studia odbywa się na podstawie wyników uzyskanych na maturze z dwóch przedmiotów wybranych spośród:

  • biologia
  • chemia
  • filozofia
  • fizyka
  • geografia
  • historia
  • historia sztuki
  • historia muzyki informatyka
  • język obcy
  • język polski
  • matematyka
  • wos.

Pod uwagę brane są wyniki z części pisemnej, zdawanej na poziomie rozszerzonym.

Perspektywy pracy po kierunku Zarządzanie kulturą i mediami

Posiadane kompetencje menedżerskie oraz wiedza z dziedziny kultury pozwalają na podjęcie pracy w takich instytucjach jak:

  • organizacje kultury i mediów
  • teatry
  • muzea
  • domy kultury
  • stacje radiowe i telewizyjne
  • agencje reklamy
  • media cyfrowe
  • branża kreatywna.

Opinie o kierunku Zarządzanie kulturą i mediami

Zarządzanie kulturą i mediami to unikatowy kierunek.

Stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie na ekspertów w dziedzinie organizowania, finansowania, promowania kultury i zarządzania instytucjami kultury.

Realizuje go jedna tyko uczelnia.

Absolwenci uzyskują dyplom licencjata. Mogą kontynuować kształcenie na kierunkach pokrewnych.

Kierunki pokrewne do kierunku Zarządzanie kulturą i mediami

Jakie uczelnie oferują kierunek Zarządzanie kulturą i mediami

Total 1 item.

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

31-007 Kraków, ul. Gołębia 24
+48 (12) 663 14 01, 663 14 08,

W których miastach można studiować Zarządzanie kulturą i mediami

Kraków

Uczelnie: 28
Kierunki: 479

Komentarze (1)

  • Fajna propozycja dla osób zainteresowanych organizowaniem kultury.
    10/29/19