Opinie o Uczelni Wyższa Szkoła Artystyczna w Warszawie (WSA Warszawa)

Komentarze (32)

  • Vivi

    Jeśli ktoś interesuje się studiami w WSA to z tego co wiem 23 maja 2018 są drzwi otwarte. Myślę, że osobista wizyta może rozwiać sporo wątpliwości. :) Zawsze też można napisać do nich bezpośrednio na Facebooku. Odpowiadają na tego typu pytania (matura, kierunki, warunki rekrutacji). Wiem z własnego doświadczenia. :D
    11.04.2018
  • AAa

    Jestem zainteresowana tą uczelnią ale nie wiem skąd wziąć informację o tym jakie przedmioty na maturze najlepiej zdawać żeby łatwiej było się dostać na kierunek bardziej ukierunkowany na charakteryzację ( czy to będzie Malarstwo w scenografii czy Kostium i rekwizyt sceniczny?)
    07.03.2018
  • KkK

    Jestem studentką charakteryzacji na kierunku Malarstwo w scenografii i czytając poprzednie komentarze zdecydowanie uważam że są one błędne lub po prostu przeterminowane . Na uczelni jest zarówno rysunek , malarstwo jak i wiele , wiele innych bardzo rozwijających przedmiotów jak i pare takich zapychających JAK NA KAZDYCH STUDIACH KAŻDYCH NA SWIECIE ZNAJDĄ SIĘ PRZEDMIOTY MNIEJ POTRZEBNE . Ta szkoła przede wszytskim rozwija naszą kreatywność i pomaga nam zbudowac portfolio oraz przygotowuje do przyszelj pracy w zawodzie . Wsa daje ogromne możliwosci jezeli chodzi o doświadczenie w zawodzie charakteryzatora . Zdecydowanie najważniejszą kwestią jest chodzic na praktyki zdobywac , wiedze i wprawe i dowiedziec się jak naprawde wygląda to wszystko w prawdziwym swiecie zawodowym . Osobiscie byłam na wielu świetnych praktykach w tym również płatnych lub takich na ktorych poznałam ludzi z ktorymi teraz zdarza mi się pracowac . Wiadomo nic z nieba nie spadnie i żadna szkoła na świecie nie gwarantuje pracy w zawodzie jeżeli człowiek się nie stara . W dodatku z roku na rok zmienia się wiele na korzyść , rzeczy na które zwróciłysmy uwage na pierwszym roku zostały dociągniete i widac ogromny progres szkoły . Nie narzekamy na braki kosmetyków ani na ich termiy waznosci . Co do porównywania ASP i WSA ... tych szkół nie da sie porównac bo to są dwa różne światy , uczymy się innych rzeczy i chcemy trafic na inny rynek po prostu ... jak ktos chce studiowac Scenografie czy malarstwo prosze bardzo na asp Wsa jest świetną szkołą dla projektantów , charakteryzatorow , kostiumografów , wizażystek , fryzjerów itp. Gdybym miała możliwość wybrania studiów raz jeszcze od początku nie zmienilabym decyzji . Wiadomo nie ma rzeczy perfekcyjnych a i tu zdarzają się niedociągnięcia ale ludzie którzy tu pracują robią wszytsko co w ich mocy zeby było jak najlepiej i naprawde z roku na rok mozna sie tu nauczyc i dostac więcej !
    02.02.2018
  • ocena ?

    czy ta szkoła naprawdę zasługuje na taką wysoką ocenę? jesteście zadowoleni z niej? jak jest na grafice?
    10.11.2017
  • pszczolek aniolek

    Szkola jest ok. Nie ma w niej MALARSTWA jako takiego, jest tylko haslowo wpisane, zeby wabic potencjalny narybek studencki. Jest niby charakteryzacja i kostium sceniczny ale tylko z nazwy, nie ma roznic w programie. WYstepuja pod szyldem malarstwo ze specjalnoscia. Jest tez grafika, nazywana obrazem multimedialnym, rowniez pod haslem malarstwo. I jest tez malarstwo sztalugowe - ktorego de facto nie ma wcale. Charakteryzacja jest taka sobie, choc to na charakteryzacje w szkole stawiaja. Studenci skarza sie na zleżałe smierdzace kosmetyki, teraz wlasciciele szkoly podpisali kontrakt z Paese, to cos tam sie poprawilo. Jestem studentem grafiki, ze szkoly jestem zadowolony, ale niektore zajecia sa bez sensu, nie pasuja do mojego kierunku, siedzimy na nich bo sa skierowane do charakteryzacji, wiec nas tam dopychaja. Co do czesnego - jest wysokie, ale jakkolwiek to łykam. Czy poszedlbym do tej szkoly jeszcze raz? tak Na jaki kierunek? Tylko na grafike.
    02.10.2017
  • efek

    Tutaj opisane dokładnie jak to jest z tym malarstwem, i jak się mają do charakteryzacji i sztuki nowych mediów, wystarczy wejść na ich stronę i przeczytać ;) https://wsa.art.pl/studia-licencjackie/
    04.04.2017
  • gonia

    ja czegoś nie rozumiem, oni na stronie mają charakteryzację i sztukę nowych mediów. A tutaj jest niby kierunek Malarstwo. Kto tam studiuje i może napisać, o co chodzi?
    19.11.2016
  • Dyzia

    Dla mnie szkoła super. Angażuje się w duże akcje. Ostatnio pokazywaliśmy kostiumy na Balu w Operze Drezdeńskiej. Oglądało nas kilka tysięcy Niemców, bo transmisja leciała w ich telewizji. Która szkoła tak pokazuje swoich studentów i absolwentów? Ja dzięki praktykom załapałam sporo kontaktów zawodowych i mam zlecenia! Jeśli człowiek chodzi na zajęcia i chce się czegoś nauczyć, zawsze są chętni i gotowi do przekazania wiedzy.
    16.03.2016
  • PyTaNie

    JAKIE oni mają tam KIERUNKI??? Tu podają Malarstwo, na stronie Charakteryzacja i Sztuka Mediów, jak się u nich kika - to jest BEŁKOT jakiś informacyjny, przy KOSZTAch - tylko cyfry, ale BEZ KIERUNKÓW, szok total
    31.08.2015
  • megi

    Narzekac mozna na wszystko, szczegolnie jak placisz to przyjmujesz postawe roszczeniowa. i tak bedzie zawsze. zly pijar tez w necie bedzie funkcjonowal. natomiast polecam wybrac sie na asp (gratulacje jak sie komus uda) i zobaczyc co znaczy nieogarniecie i brak zaangazowania wykladowcow...uczelnie panstwowe to dopiero sciema...nikt nie dba o odrabianie zajec ktore przepadly, student zlewa sie w jedna wielka mase i nie ma mowy o indywidualnym podejsciu. co do WSA, szkola jest platna ale bez przesady...wystarczy porownac ceny z polsko-japonska, gdzie czesne jest o wiele wyzsze, a grupy gigantyczne....mowie o grafice. a jesli przeliczyc ceny czesnego z charakteryzacji, to wystarczy zorientowac sie ile kosztuja kosmetyki i materialy do profesjonalnej charakteryzacji...i nagle okazuje sie ze charakteryzacja w wsa jest tansza od grafiki na polsko japonskiej- a tam z czego korzystaja? z komputerow ktore stoja i stoja. a kosmetyki sie zuzywaja w tempie natychmiastowym, caly czas trzeba uzupelniac zapasy. druga rzecz- nie slyszlalam zeby u dzielulskich studenci wychodzili na praktyki, dostawali prace, czy prezentowali swoje dyplomy na wernisazach.... zreszta wystarczy spojrzec ilu studentow dziewulskich przychodzi wscieklych do wsa i potrafi zauwazyc roznice i poziom. dziekuje. to tyle.
    08.12.2014
  • Pati

    Szkoła świetna ! Wykładowcy genialni ! Bardzo się cieszę że zdecydowałam się na tą uczelnię :) Bałam się że mogę sobie nie poradzić ale pod okiem wykładowców robię coraz większe postępy, jestem bardzo zadowolona :)
    05.12.2014
  • zalamana

    zaczynam drugi rok w tej szkole i to jakas zenada... sciema za sciema i tylko wyciaganie kasy
    07.10.2014
  • Echo

    Witam :) Ja nie będę komentował, a zapytam. Mam zamiar wybrać się do tej szkoły i moje pytanie brzmi: czy muszę umieć (w jakimkolwiek stopniu) historię sztuki i temu podobne tematy aby zostać przyjętym do szkoły? Ogarniam charakteryzację (makijaż mniej, ale tego da się nauczyć), sztuczne rany czy malowanie twarzy to dla mnie nie problem. Czy powinienem wcześniej ogarnąć historię sztuki? Bardzo proszę o odpowiedzi na maila: patryk_kam96@vp.pl
    25.07.2014
  • Loca24

    Witam, Nie wiem czy to dobre miejsce na tego typu pytania, ale postanowiłam spróbować, może znajdzie się chętna osoba. Grupa studentów z Holandii przylatuje do Warszawy w celu zrobienia projektu na temat Naszej Stolicy. Potrzebują kilku chętnych osób do pomocy, głównie ze Szkół Artystycznych, więc początkujących modelek/modeli , wizażystów czy stylistów. Są to studenci fotografii,którzy szukają osób które mogłyby udzielić im pomocy w obcym kraju. Proszę o kontakt w języku angielskim. Więcej informacji na pirv, podaje adres e-mail: Atocgraphy@gmail.com
    11.02.2014
  • Bączek

    Szkoła bardzo dobra :) super się na niej studiuje, mamy bardzo ciekawe i różnorodne zajęcia a do tego charakteryzacja... przez ostatnie 3 lata bardzo dobrze się bawiłam ;) ciężkiej pracy też było sporo ale warto! Co do wpisu "studenta" to z doświadczenia wiem że osoby które wypisują takie rzeczy zazwyczaj sobie nie radzą w szkole a swoje frustracje wyładowują na takich forach, zamiast przyłożyć się do nauki !!! Każdy studiuje dobrowolnie więc nie rozumiem po co się "student" męczy skoro mu tak źle, zawsze może przenieść się do innej uczelni żeby przekonać się czy w innych uczelniach jest tak wspaniale :] Uważam też że jest, cytuję "Debilem" jeśli wypisuje takie bzdury.
    15.01.2014
  • Sala

    Szkoła z fantastyczną atmosferą! :)
    14.01.2014
  • student

    Pozytywne komentarze o tej uczelni to jakis ZART. Sama jestem w niej od 2 lat. Ta szkoła to jedena wielka ściema! M. zalezy tylko na pieniadzach NIC WIECEJ! Kadra? nie ma profesorow ani doktorow. Moze dwoch? reszta opisana na stronie NIGDY nie byla w szkole. Opinie o szkole to jakas sciema. U mnie 3/4 roku by sie wypisalo gdyby nie fakt ze placili juz za rok ,a szkola? ma swoich ,,ambasadorow'' którzy dostaja hajs za to gdy namowia Was na szkole i walna sciemy ze wszystko jest swietne, Materialy kupujesz sam, kosmetykow ciagle brakuje ,a palety niektore maja 15 lat. Modelki cale uwalone farba musza myc sie w lodowatej wodzie bo szkoly nie stac na ogrzanie wody... praktyki to porażka. POZDRAWIAM KAZDEGO DEBILA KTORY ZDECYDUJE SIE PRZYJSC DO TEJ SZKOLY
    13.01.2014
  • ela

    ktos tu komus robi zły "pijar"... zawsze mozna narzekać ale szkoda jesli krytykuje sie bezpodstawnie. jest jedna glowna zaleta tej szkoly: ze jest ona malutka i sprawy ucznia sa stawiane na pierwszym miejscu. bylam na uczelni panstwowej i wiem jak to wyglada. dziekanat omija sie szerokim lukiem. w wsa jest rodzinna atmosfera i to co mnie uzeklo to wlasnie bardzo indywidualne podejscie do studenta...no ale ile ludzi tyle opinii
    03.10.2013
  • Kaś

    Miejsce FANTASTYCZNE ! ukończyłam Niepubliczne Studium Plastyczne które jest przy Wyższej Szkole Artystycznej potem również WSA to była najlepsza decyzja jaką mogłam podjąć jeśli chodzi o mój rozwój i naukę. Najlepsze jest to że szkoła ma już swoją wieloletnią renomę i zawsze kiedy jestem na planie zdjęciowym, czy sesji w pracy i powiem że ukończyłam obie szkoły to wszyscy z branży je kojarzą i wiedzą że umiejętności które posiadam są na najwyższym poziomie :)
    02.10.2013
  • Ola

    Zdecydowanie polecam, super szkoła, wspaniała kadra i pracownie plastyczne, wszyscy się nami zajmują i są pomocni, ciągle wystawiają nasze prace i organizują akcje artystyczne. .....a Pan Kszesimir to jakiś czarny-PR z jakiejś konkurencj chyba, plecie farmazonu debil pewnie wywalony za brak postępów w nauce
    27.09.2013
  • Beata

    Fantastyczne miejsce, ludzie z pasją tam się uczą i pracują, trudno spotkać taką atmosferę i takie możliwość realizacji własnych planów w innej szkole artystycznej.
    27.09.2013
  • Ana

    Szkoła świetna i bardzo przyjazna studentowi !!! zdecydowanie nie zgadzam się z poprzednim wpisem.
    27.09.2013
  • Krzesimir

    Szkoła jest bardzo fajna i ma w ofercie wiele ciekawych zajęć. Na pierwszy rzut oka wygląda to wszystko bardzo obiecująco. Jednak po 2 latach studiowania tam ręce mi opadają. Totalnie kiepska organizacja zajęć - sporo im brakuje aby dogonić uczelnie publicznie w jakości obsługi studenta - plan układany na widzimisie pań z sekretariatu - kompletnie nie liczą się z tym, że większość studentów zaocznych dojeżdża z różnych końców Polski. Jeśli decydujesz się na studia zaoczne (tak jak ja) to przygotuj się na wielką męczarnie: problemy z ustalaniem terminów dogodnych dla studentów, problemy z terminami zaliczeń normalnych i poprawkowych. Szkoła jest bardzo droga i do końca nie czuję jakości za którą płacę. Obecnie raczej bym się nie zdecydował na studiowanie tutaj. Co raz częściej mam wrażenie, że jest to tylko maszynka do robienia pieniędzy. Zastanówcie się dobrze - ze względu na brak organizacji i wysokie koszty nie idące w parze z jakością odradzam.
    17.09.2013
  • polecam

    polecam
    03.06.2013
  • xxx

    nie sądzę żeby asp było lepsze niestety - ale powodzenia, pozdrawiam.
    06.03.2013
  • trzmiel

    mnie się wydaje że nie jedyna, raczej jedna z wielu, nie jest nawet najlepsza wśród szkół artystycznych uczelnia warszawska, więc nie ma co nad nią hymnów pochwalnych śpiewać. studenci powinni być w miarę zadowoleni ze studiowania tutaj, ale jednak asp jest lepsze niż wsa.
    22.08.2012
  • artur

    jedyna taka uczelnia w Polsce, zarówno wykładowcy jak i studenci to ludzie żyjący pasją
    14.06.2012
  • artystka

    Od zawsze pasjonuję się malarstwem, ale raczej amatorsko. Jednak kiedy zobaczyłam w ofercie Wyższej Szkoły Artystycznej specjalność 'kostium i rekwizyt sceniczny' na kierunku malarstwo, stwierdziłam że te studia to coś dla mnie! Czy trudno się tutaj dostać i jak wyglądają studia na tej specjalizacji? Byłabym wdzięczna za wszelkie informacje!
    15.05.2012
  • dorita

    malarstwo to moja pasja od 3 lat, rozwazam studia w Wyzszej Szkole Artystycznej, chetnie poslucham krytycznych uwag na temat uczelni osob, ktore w niej studiuja, obejrzalam ich strone www, jest wedlug mnie swietna, zarowno od strony graficznej, jak i koncepcji ogolnej, niestety w necie za duzo o niej nie pisza, przynajmniej w niezaleznych zrodlach, dlatego bede wdzieczna za opienie na temat studiow tutaj wlasnie
    06.05.2012
  • Kaś

    Szkoła jest świetna jestem teraz na 2 roku i jestem bardzo zadowolona. Rewelacyjni wykładowcy, mnóstwo pracy ale też satysfakcji z kolejnych prac które są na coraz wyższym poziomie. No i to co najważniejsze przyjazna i bardzo kreatywna atmosfera.
    03.04.2012
  • Missing

    Świetna szkoła z super atmosferą. Jakość? Wystarczy dogrzebać się do prac dyplomowych absolwentów i porównać z "efektami" innych szkół. Można też popytać charakteryzatorów TVP, TVN, Teatru Roma skąd przychodzą profesjonaliści :P
    03.04.2012
  • elwira

    czy mógły ktoś wypowiedzieć sie na temat tej szkoły? bo przy innych jest wiele roznych komentarzy i opinii, a tutaj echo, cos z ta szkola jest nie tak?
    11.02.2012