Lingwistyka kulturowa regionu azjatyckiego
Lingwistyka kulturowa regionu azjatyckiego to specjalność na kierunku Filologie regionów.
Indonezja i Wietnam to dwa szybko rozwijające się państwa w regionie Azji Południowo-Wschodniej, których ogromny rynek oferuje zarówno polskim przedsiębiorcom jak i językoznawcom szanse na rozwój kariery oraz możliwości współpracy.
Zależnie od zainteresowań, studenci mogą wybrać konkretny obszar regionu azjatyckiego:
- Azja Południowo-Wschodnia
- region wietnamski.
Wybór konkretnych ścieżek determinuje języki wiodące na kierunku: indonezyjski lub wietnamski, dodatkowo japoński lub hindi. Oznacza to, że absolwenci będą posługiwać się dwoma językami azjatyckimi.
Dodatkowo studenci poznają barwną kulturę konkretnego regionu, jego historię, literaturę.
Studia realizowane są na poziomie drugiego stopnia.
Dla kogo studia na kierunku lingwistyka kulturowa regionu azjatyckiego
Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego oraz języka regionu na poziomie co najmniej B2.
Studia dedykowane są osobom otwartym na inne kultury, zainteresowanych poznaniem wybranych języków azjatyckich. Dużą zaletą będzie łatwość komunikacji, predyspozycje językowe.
Kandydaci muszą być absolwentami studiów pierwszego stopnia, niekoniecznie filologicznych.
Program kształcenia na kierunku lingwistyka kulturowa regionu azjatyckiego
Wybrane przedmioty w programie studiów:
- pierwszy język regionu - indonezyjski/wietnamski
- drugi język regionu - japoński lub hindi
- język europejski
- komunikacja interkulturowa
- komunikacja niewerbalna
- topografia językowa i kulturowa.
Studenci mają do wyboru także szeroki wachlarz ciekawych zajęć z historii, literatury, sztuki i wielu innych dziedzin związanych z danym obszarem językowym.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku lingwistyka kulturowa regionu azjatyckiego
O przyjęciu na studia decyduje ocena na dyplomie studiów wyższych.
Perspektywy pracy po kierunku lingwistyka kulturowa regionu azjatyckiego
Absolwenci mogą pracować jako specjaliści językowi w różnych branżach, w przedsiębiorstwach japońsko-indonezyjskich i japońsko-wietnamskich np. w przemyśle motoryzacyjnym, elektronicznym, elektrotechnicznym, tekstylnym, w handlu i turystyce.