Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie strategiczne to innowacyjny kierunek studiów, mający na celu wykształcenie wysokiej klasy specjalistów, analityków biznesu.
W procesie kształcenia postawiono na zdobywanie praktycznych umiejętności. Już na pierwszym roku studenci biorą udział w projektach pozwalających na sprawdzanie w praktyce zdobywanej wiedzy. Uczestniczą w projektach, realizowanych w jednostkach wchodzących w skład największych światowych koncernów, dużych polskich przedsiębiorstw oraz organów administracji państwowej i samorządowej.
Program studiów na kierunku Zarządzanie strategiczne obejmuje naukę najnowocześniejszych narzędzi i technologii stosowanych obecnie na świecie, takich jak Sieć Neuronowa i Sztuczna Inteligencja.
Realizując program nauczania na opisywanych studiach - zyskasz znajomość i zrozumienie procesów zachodzących we współczesnych organizacjach, umiejętność pracy z dużą ilością danych i informacji oraz umiejętność rozwiązywania problemów.
Kończąc studia na kierunku Zarządzanie strategiczne zyskasz wartościową i wysoko ceniona przez pracodawców wiedzę, gwarancję atrakcyjnej pracy, satysfakcję finansową.
Dla kogo studia na kierunku zarządzanie strategiczne
Program kształcenia na kierunku zarządzanie strategiczne
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku zarządzanie strategiczne
Perspektywy pracy po kierunku zarządzanie strategiczne
Absolwenci znajdują zatrudnienie w takich miejscach, jak:
- międzynarodowe firmy i przedsiębiorstwa
- korporacje
- centra outsourcingowe
- działy rozwoju biznesu i analityki
- jednostki administracji publicznej
- analityk danych
- analityk procesów biznesowych
- analityk sprzedaży
- analityk kampanii marketingowych
Opinie o kierunku zarządzanie strategiczne
Dotychczas analityk biznesowy kojarzył się z osobą, która niemal jak księgowy „siedzi w cyfrach” i próbuje z nich wydobyć różne zestawienia. Obecnie jednak, w dobie cyfrowej transformacji, gdzie wielkość gromadzonych danych może przerażać każdego, a przechowywanie tych danych odbywa się w tzw. chmurze - to już nie wystarczy. Teraz potrzebujemy ludzi, którzy nie tylko potrafią się posługiwać narzędziami cyfrowymi, znają dostępne środowiska i narzędzia systemowe, ale przede wszystkim posiadają umiejętności odnajdywania wśród trylionów bajtów danych takich zestawień, dzięki którym można odtworzyć zachowanie klienta oraz dowiedzieć się, jakie są wspólne zachowania różnych grup społecznych. A jeśli dodamy do tego fakt, że w cyfrowym magazynie danych granice państwowe nie mają znaczenia, to znajomość różnych rynków i trendów w wielokulturowym świecie okazuje się dodatkowym atutem.
Robert Siewierski
Dyrektor Generalny na Europę Wschodnią HMD Globa
Strategiczne podejście do zarządzania bywa niezwykle trudne. Wymaga otwartego umysłu i umiejętności interpretacji faktów i danych. Wymaga również wyobraźni i umiejętności kreowania wydarzeń, wyprzedzania rzeczywistości. W tym wypadku trzeba być i analitykiem i wizjonerem - co oznacza trudną do znalezienia "mieszankę" cech i umiejętności. Kierunek, który został stworzony by sprostać tym wymaganiom ma szansę dostarczyć na rynek absolwentów doskonale przygotowanych, a przez to niezwykle pożądanych przez pracodawców. Strategie marketingowe zdecydowanie powinny powstawać zgodnie z prawem "najpierw analiza, potem kreacja" - dobrze przygotowane dane stanowią jedyną właściwą podstawę do planowania strategicznego, a szybkość i elastyczność ich opracowania, decyduje często o sukcesie firmy lub jego braku. Stąd tak istotna rola osób, które zostaną przygotowane do pracy analityka.
Gabriela Antczak
Gabriela Antczak - Marketing outsourcing