Zarządzanie i marketing
Studia z zakresu Zarządzania i Marketingu obejmują wiedzę związaną z ekonomią menedżerską, strategiami i technikami sprzedaży, handlem zagranicznym, e-marketingiem, informatyką w biznesie, zarządzaniem firmą, zasobami ludzkimi, oraz psychologią w zarządzaniu.
Marketing zdefiniować można jako proces o społecznym i zarządczym charakterze, umożliwiający jednostkom oraz grupom osiągnięcie celów poprzez produkcję, oferowanie oraz wymianę dóbr, niosących ze sobą pewną wartość. Działania marketingowe przedsiębiorstwa maja na celu oddziaływanie na potencjalnych klientów i wywołanie zainteresowania ofertą. Specjaliści od marketingu i sprzedaży zajmują się więc budowaniem długotrwałych relacji z klientami, dystrybutorami oraz dostawcami.
Zarządzanie polega przede wszystkim na analizowaniu, planowaniu, jak i wdrażaniu oraz monitorowaniu strategii biznesowych. Jego istotą jest realizacja celów firmy poprzez tworzenie wzajemnie korzystnych więzi na rynku. Jest to również działalność celowa, polegająca na koordynacji najważniejszych elementów marketingowych, takich, jak produkty lub usługi, ich cena, promocja oraz dystrybucja. Podjęcie właściwego systemu zarządzania jest konieczne, by efektywnie prowadzić działalność gospodarczą i osiągnąć zamierzone cele.