Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna to propozycja dla wszystkich osób zainteresowanych mediami, multimediami, reklamą, public relations oraz problematyką prasy samorządowej i lokalnej.

Idealny kandydat na studia jest dociekliwy, sprawnie komunikuje się w słowie i piśmie, łatwo nawiązuje kontakty z rozmówcą, wnikliwie analizuje problemy i poddaje je krytycznej analizie, potrafi być skoncentrowany w sytuacjach stresowych, ma duża odporność psychiczną.

W programie studiów realizowane są następujące przedmioty nauczania:

  • warsztat prasowy, warsztat publicystyczny, praca dziennikarza w języku obcym oraz praca z serwisem informacyjnym, dziennikarstwo prasowe, radiowe i telewizyjne, pracownia prasowa, emisja głosu, reklama jako forma komunikacji społecznej, informacja jako gatunek dziennikarski, dziennikarstwo sportowe, dziennikarskie źródła informacji, techniki realizacji telewizyjnej i radiowej, dziennikarstwo śledcze, fotografia w prasie, warsztat reportera, radiowe programy muzyczne, publicystyka kulturalna, warsztat reportażu i filmu dokumentalnego, researching.

Specjalności oferowane na kierunku studiów:

  • dziennikarstwo prasowe
  • reklama i public relations
  • prasa
  • radio
  • telewizja
  • kultura medialna
  • dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • dziennikarstwo muzyczne
  • dziennikarstwo sportowe
  • dziennikarstwo wydarzeń artystycznych
  • korespondent zagraniczny i wojenny
  • media cyfrowe i komunikacja elektroniczna
  • public relations
  • komunikowanie międzykulturowe
  • dziennikarstwo z językiem i kulturą francuską
  • dziennikarstwo z językiem i kulturą niemiecką
  • dziennikarz prasy, radia i telewizji
  • socjologia mediów i public relations
  • komunikowanie perswazyjne
  • edytorstwo
  • marketing polityczny
  • public relations, promocja i komunikowanie medialne
  • media cyfrowe i komunikacja elektroniczna
  • public relations i rzecznictwo prasowe
  • dziennikarz prasy, radia i telewizji
  • socjologia mediów i public relations
  • dziennikarstwo i komunikacja medialna
  • kultura medialna i polityczna
  • reklama, promocja, rzecznictwo prasowe
  • dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
  • zarządzanie mediami
  • fotografia prasowa, reklamowa i wydawnicza
  • fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna
  • nowe technologie multimedialne
  • projektowanie komunikacji i wizerunku instytucji
  • dziennikarz internetowy
  • broker informacji
  • komunikacja w biznesie
  • marketing polityczny
  • media cyfrowe i komunikacja elektroniczna
  • promocja i reklama
  • dziennikarz prasowy i sportowy
  • fotografia i realizacja obrazu
  • media i kreatywne pisanie
  • korespondent zagraniczny
  • dziennikarstwo prasowe i edytorstwo
  • dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
  • organizacja i zarządzanie w mediach
  • opracowanie techniczne i procesy poligraficzne w dziennikarstwie

Perspektywy pracy po dziennikarstwie i komunikacji społecznej

Po ukończeniu dziennikarstwa i komunikacji społecznej absolwenci są przygotowani do podjęcia pracy w: redakcjach informacyjnych mediów masowych oraz agencjach prasowych, firmach świadczących usługi internetowe, domach mediowych, agencjach artystycznych, reklamowych, public relations i promocyjnych, firmach wytwórczych i producenckich, placówkach upowszechniania informacji i kultury, instytucjach i organizacjach działających w sferze publicznej i utrzymujących kontakty z mediami.

Uczelnie, na których możesz studiować wybrany kierunek

Razem 42 rekordy.

Komentarze (0)

Brak komentarzy